woensdag 5 december 2012

Verslag Eems Boys 3 - Potetos 3


Verslag Eems Boys 3 – Potetos 3

 

Tsjah, wat zal ik nu eens gaan schrijven over de wedstrijd van afgelopen zaterdag…….
 

 
De reden dat ik nu pas aan het verslag begin is dat ik zondag en maandag mijn armen niet eens omhoog kon krijgen van de spierpijn. Ik had pijn op plekken van mijn lichaam waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden. Daarmee wordt ik weer eens geconfronteerd met het aftakelende lichaam van een 40-jarige. Waar ik normaal één dag nodig heb om te herstellen had ik er nu zeker drie nodig.

Mijn respect voor Henkie, Richard, Dave en Louis nam dan ook zienderogen toe tijdens de wedstrijd. Want wat is dat keepen moeilijk zeg. Vooral in dat godvergeten oord Delfzijl, midden in een modderpoel op een schemerde zaterdagmiddag eind november.

Daarbij kwam ook nog eens dat ik zenuwachtig was. Ik kreeg flashbacks naar mijn debuut op mijn 14e in het eerste elftal van de roemruchte club Graspiepers. Onwennig, onzeker en totaal niet wetend welke positie je moet kiezen. Dan kom je er ook achter dat je een aantal basale spelregels gewoon niet kent. Mag de keeper bij een ingooi van je eigen elftal de bal vangen? Kan een speler buitenspel staan bij een ingooi? 

Maar dan kom je er ook achter wat een geweldig team wij zijn en dat we echt voor elkaar staan. Ik heb geen onvertogen woord gehoord van iemand, alleen maar aanmoedigingen, aansporingen en complimenten. En dat terwijl elke voetbalanalfabeet wel kon zien dat er geen echte keeper op de goal stond. Maar dat spoorde mij wel aan om mijn stinkende best te doen en er voor te gaan.  

En dat zag ik in tegenstelling tot voorgaande weken terug in het hele team. We gingen ervoor, we knokten voor elke bal, we zetten hoge druk, we aren positief naar elkaar en we dwongen de winst echt af. En dan zijn we echt een goed elftal. En dan komen de bijzondere kwaliteiten van Dario, Chris van M. en Wilfred ook naar boven. Dan komen de creativiteit en het loopvermogen van Chris F, Remi en Marnix ook goed uit de verf. Dan staat Onno stiekem ineens op de goede plek. En dan is de verdediging onder leiding van Titus ook bijna niet te passeren.

Dan is voetbal geweldig en smaakt het bier uitstekend na de wedstrijd. 

Heren, ik heb genoten, het was me een waar genoegen.
 

Eltjo

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen