woensdag 6 april 2011

Verslag van de wedstrijd Lycurgus 6 - Potetos 2

Verslag Lycurgus 6 – Potetos 2
Op de eerste mooie lentedag van het jaar, temperatuur rond de 20 graden, dienden we ons om 14.00 uur te melden op het sportpark van Lycurgus. Reeds bekend terrein aangezien we hier vorige week ook al speelden. Verdwalen was er dus niet bij.


Ik ging met tegenzin richting Lycurgus, met in mijn achterhoofd de uitslag van vorige week tegen het 4de.  Daarnaast was het al even geleden dat ik een bal had geraakt in verband met een hardnekkige blessure.
Overigens is er een duidelijke reden aan te geven voor het feit dat we vorige week hebben verloren. Gras! We zijn met zijn allen zo gewend geraakt aan het spelen op kunstgras dat we gewoon niet meer weten hoe te spelen op gras. Wellicht dat er nog mensen zijn die deze discussie met mij aan willen gaan………?

In de kleedkamer hadden Onno & Harry 4 aandachtspunten. Die bij een ieder ondertussen bekend zijn, ik zal ze hier dan ook niet nogmaals gaan noemen. Gezien de uitslag van de wedstrijd ben ik van mening dat een ieder meer met deze punten bezig was dan met de wedstrijd.

Het eerste kwartier van de eerste helft speelden we beduidend beter dan onze tegenstander. Helaas werd dit niet bezegeld met een doelpunt. Daarna was Lycurgus aan zet wat resulteerde in een 3-0 achterstand.
In de rust werden ons enige 2 wissels ingebracht, Edward en ik. Jacco en Onno konden vervolgens de wedstrijd vanaf de zijlijn bekijken.
Helaas hebben deze 2 wissels totaal geen nut gehad. Lycurgus scoorde ook in de tweede helft maar liefst 3 keer.

Nu zou je denken dat we totaal niet hebben gescoord. Ook wij wisten het doel van de tegenstander te vinden. Maar liefst 4 keer: Dario 2x, Chris v en Willy. Helaas was dit niet voldoende om te winnen, waardoor we derde staan in de ranglijst.

Overigens was de derde helft wel weer een stuk beter. Normaal lullen we dan over voetbal / de gespeelde wedstrijd, maar ook hier ging het over de 4 aandachtspunten.
Ben benieuwd wat er uitkomt.

Conclusie: de wedstrijd was slap, futloos, saai en niet om aan te zien.
Ik hoop dat we het aanstaande zaterdag tegen ON een stuk beter doen. Gezien mijn pleidooi over het gras ga ik ervan uit dat we dan winnen.

Aafko

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen