zondag 6 maart 2011

Verslag van de wedstrijd Potetos 2 - VVS 2

5 maart 2011

POTETOS 2- tegen het op 25 augustus 1945 opgerichte Voetbal Vereniging Sparta dat geen Voetbal Vereniging Sparta mocht heten en daarom alleen de letters V.V.S. mag gebruiken (2)   
Uitslag 5-3


 
V.V.S. is dus ouder dan wij zijn!
POTETOS is immers opgericht in 1948 (quizvraag: wie weet de exacte datum?)
In het veld anno 2011 lag het waarschijnlijk iets anders en zal de gemiddelde leeftijd bij ons net even hoger hebben gelegen.
De eerste wedstrijd tegen deze tegenstander eindigde in 1-1, althans, dat heb ik van horen zeggen want óf ik was ik er niet bij óf ik kan mij er niets meer van herinneren.
Ik vrees dat ook deze wedstrijd snel in de vergetelheid zal raken want wat moet ik hier nu over vertellen?

Het was wel lekker weer te spelen, wel wat veel wind maar een redelijke temperatuur en een voorspoedig scoreverloop. 1-0, 2-0, 2-1, 3-1, dat ben ik het even kwijt werd het nou 3-2 of 4-1, 4-2? Maar de eindstand weet ik zeker, na 5-2 werd het nog 5-3. Dus ik houd het op 5-3 voor POTETOS.
Ik weet nog wel hoe de eerst tegengoal tot stand kwam maar daar heb ik niet zoveel veel zin in om daar over te verhalen. In de analyse van 14.30uur tot 19.30uur is daar al genoeg over gepapegaaid.
Wilfred heeft weer eens lekker uitgehaald met 3 goals en Chris V (waarom is Chris V, Chris V en niet Chris M, weet iemand dat?) was ook lekker op dreef met 2 goals.
De scheids was prima. Zijn uitstekende samenwerking met de assistent-scheids ter rechterzijde (vanuit onze doelmond gezien) was oogstrelend. Veel oogcontact, veel verbaalcontact, wederzijds begrip en op belangrijke momenten eensgezinsheid en broederschap. Op heel belangrijke momenten ook wel eens een klein verschil van inzicht maar dat komt in de beste families voor.

Toch vreemd als je Sparta wit heten, dat de naam zelfs werd aangedragen door de Voetbalbond maar dat dat dan toch niet mag. Maar dan mag je wel weer de letters gebruiken! Snap je het nog?
Goh, hoe weet je dit allemaal? Het onvolprezen internet natuurlijk. V.V.S. heeft trouwens wel een mooie site.

Nog een adviesje: Ga wel naar de film “The King’s Speech”. Heel erg goed.
Nog een adviesje: Laten we niet teveel het K-woord laten vallen; dat lijkt mij overdreven.
Nog een adviesje: Kijk en in het rond als je iemand wilt aanspelen met hetzelfde shirt. Dat is voor de medespelers wel zo rustgevend. Uiteraard is dit advies slechts voor mijzelf bedoeld.

Maar echt, ik hou van jullie allemaal.

Titus

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen