zondag 24 oktober 2010

Verslag van de wedstrijd Oranje Nassau 6 - Potetos 2

Oranje Nassau – Potetos 2  3-4

Even relaxed over het web surfend op zondag ochtend ga ik uiteraard even langs onze prachtige team-site. Je weet het nooit, zijn er op het forum al felicitaties met onze prachtige overwinning van de afwezige spelers? Is er misschien zelfs al een verslag? Niets van dat alles, maar wat schept wel mijn verbazing? Ik schijn zelf het verslag aan te mogen leveren! Prachtig natuurlijk, het al zo mooie weekend wordt steeds mooier. Heb ik die mededeling in de overwinningsroes niet gehoord van de mannen die altijd gelijk hebben?



 Was ik met mijn hoofd bij mijn op knappen staande vrouw? Waarschijnlijk was ik er niet bij, want toen na de warming up mijn trainingjasje uit ging, bleek ik geen shirt aan te hebben. Nu kan ik dat mijzelf aanrekenen, maar eigenlijk wil ik de andere Chris daar toch even met klem op aanspreken: chaos alom voor de wedstrijd, wie mocht welk shirtje? En tsja, dan eindig je als vast-nummerloos man dus dus naakt op het veld… Onze aanvoerder heeft je er via het forum zelfs nog aan herinnerd dat je jouw taak diende over te dragen. Hoe doe je dat op je werk? Ik vrees France Telecom perikelen als jij een weekje afwezig bent. Ik vind dat je toch de schijn van ongeïnteresseerd  over je hebt afgeroepen en overweeg dan ook sterk een wrakingsverzoek in te dienen. Uiteraard sta ik voor een schikking open, je raad het al: een eigen nummer, hoeft helemaal niet zo’n grote, met een kleintje ben ik ook al blij.

Gelukkig werd dit praktische probleem snel opgelost doordat ik het shirtje van vlaggenist  Wouter mocht lenen. Dank daarvoor! Dit prachtige stukje teambuilding bleek een voorbode voor de verdere verloop van de middag. Door aanvulling van Henk-Jan en Andries was er ondanks de vele afwezigen een mooi team op de been gebracht. Het was allemaal  lang niet perfect, over alle linies werden foutjes gemaakt, maar we bleven als team functioneren.
Telkens wisten wij op voorsprong te komen, maar bijna even zo vaak verzuimden we afstand te nemen en kon ON vervolgens weer op gelijke hoogte komen. En daar kwam de ouderwetse Potetos 2 / 3 mentaliteit om de hoek kijken: we moesten en zouden winnen! heerlijk!

Op een bepaald ogenblik bleek dat de scheidsrechter niet zoals wij wel gewend was aan het gemekker van de mannen die altijd gelijk hebben. Na een stortvloed van gemekker op de na rust ingevoerde thuis-fluitmethode waar menig schaapskudde jaloers op is, kwam er stoom uit zijn oren. Door zijn muts kon die warmte echter niet weg, zijn hoofd leek niet al te veel inhoud te hebben want dat vulde zich al snel met een enorme hoeveelheid stoom. U raad het al: dit kwam dus tot een enorme ontploffing: Hij trok een sprintje richting bank en maakte in bewoordingen die alle perken te buiten gingen, duidelijk dat hij niet gediend was van zoveel commentaar op zijn  strak uitgevoerde thuis-fluitmethode. Na enig overleg liep het allemaal met een sisser af. Eind goed al goed.

Ere wie ere toekomt: de doelpunten kwamen van Henk-Jan en Jan. (beide 2) Waarvan de winnende goal uit een perfecte voorzet door Jan vanuit een vrij onmogelijke hoek zo op de krullenbol van Henk-Jan, toch wel het noemen waard is. Na deze prachtige goal wisten we door inzet van ons allemaal verdere tegendoelpunten te voorkomen en dit doelpunt tot de winnende te promoveren. Mannen bedankt, ik heb genoten.

Chris M


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen